30-lecie firmy to niesamowity jubileusz. Zastanawiasz się, czy w ogóle je organizować, czy raczej wystarczą maile z przypomnieniem i ogłoszenie na firmowej tablicy? Koniecznie zadbaj z tej okazji o wyjątkową imprezę. To nie tylko wewnętrzna sprawa Twojej firmy, ale też sygnał dla konkurencji i ważna informacja dla potencjalnych i obecnych klientów.
Pisaliśmy już na blogu o tym, jak zorganizować firmowe 10-lecie, a nawet 25-lecie firmy. Dziś jednak zajmiemy się poważniejszym tematem. Przyjmijmy, że Twoja firma ma aż 30 lat. Po pierwsze: gratulacje! Gdy Ty zaczynałeś, nie było jeszcze Google ani Facebooka! Pozostaje więc pytanie – jak zorganizować 30-lecie firmy, by odpowiednio podkreślić tę okazję?
Szukasz miejsca na zorganizowanie
niezapomnianego jubileuszu firmowego?
Właśnie znalazłeś!
30-lecie firmy z PR-owego punktu widzenia
Większość firm upada w ciągu dwóch lat od założenia. Rzadko która może się poszczycić kilkudziesięcioma latami historii. Jeśli tak jest w Twoim przypadku, to koniecznie pochwal się tym przed światem! Okazją może być właśnie 30-lecie firmy. Taka impreza to nie tylko zabawa z szampanem, ale też:
- możliwość nakręcenia angażującego video,
- okazja do spotkania się z dawno niewidzianymi klientami czy kontrahentami,
- sporo ciekawych materiałów na firmową stronę i kanały social-media,
- okazja do wydania zaproszeń i komunikatów PR-owych po imprezie,
- relację z imprezy mogą zamieścić magazyny branżowe i blogi, przy okazji przypominając sobie o Twojej firmie.
Jak widzisz, możesz potraktować wydatki na 30-lecie firmy również w kategoriach kosztów reprezentacyjnych lub zawrzeć je w budżecie na reklamę czy marketing, bo przyjęcie będzie zawierało wszystkie te elementy. Jeśli od jakiegoś czasu myślałeś np. o firmowym rebrandingu lub nowej stronie internetowej, to nie będzie lepszej okazji. Klienci są przyzwyczajeni, że wraz z jubileuszami i krokami milowymi coś musi się zmienić. Potraktują jako coś naturalnego nawet bardzo dużą zmianę, jeśli będzie jej towarzyszyła duża impreza launchingowa (możesz np. połączyć 30-lecie firmy z prezentacją nowego logo czy strategii).
Gdzie zorganizować 30-lecie firmy?
Tak duża okazja wymaga odpowiedniej oprawy. Zaplanuj najpierw liczbę gości, a następnie poszukaj miejsca, w którym znajdziesz:
- salę, w której można swobodnie zjeść obiad,
- kuchnię, by posiłki były przygotowywane na miejscu,
- salę konferencyjną, w której można prezentować nagrody czy projekcje,
- tereny zielone, na których będzie można organizować atrakcje przy ładnej pogodzie,
- pokoje dla osób, które chciałyby zostać na noc i wrócić do domu następnego dnia.
Z uwagi na te wymagania pozostaje Ci wybór pomiędzy centrum bankietowym w mieście lub poza nim. Oba mają swoje plusy. Na tak ważne wydarzenie, jak 30-lecie firmy, warto byłoby wynająć miejsce naprawdę wyjątkowe, jak np. najbardziej reprezentacyjny budynek w mieście lub dwór w górach. Pod kątem marketingowo-PR-owym świetnie sprawdzi się miejsce położone w urokliwych Karkonoszach czy nad morzem. Zamów zdjęcia z drona lub profesjonalnego fotografa, a po takiej imprezie będziesz miał gotowy film promocyjny.
30-lecie firmy – atrakcje
Pracownicy uwielbiają tzw. fotomaty, tzn. automaty do robienia zdjęć w grupie. Dostają je w formie elektronicznej w kilka dni po imprezie. Nie ma ograniczeń co do ilości, a zdjęcia można robić przez całą noc. Firmowy film możesz też zamówić już przed imprezą. Wywiady z pracownikami, archiwalne zdjęcia – jeśli efekt zostanie zaprezentowany podczas 30-lecia firmy, wszyscy będą go oczekiwać jak prawdziwej premiery filmowej.
Możesz pomyśleć też o zespole czy gwieździe, która właśnie obchodzi 30-lecie swojej działalności.
Zespoły, które w 2021 roku obchodzą 30-lecie:
- Hey,
- Boys,
- Kazik.
Zespoły, które w 2022 roku obchodzą 30-lecie:
- Blink-182,
- Myslovitz,
- Atrakcyjny Kazimierz.
Przy nieco mniejszym budżecie odwołaj się do czasów, w których startowała firma. W tym wypadku będzie to rok 1991. Przyjęcie w stylu Miami Vice, przemian ustrojowych w Polsce lub Dynastii na pewno nie zostanie zapomniane przez Twoich klientów i współpracowników.
Menu na 30-lecie firmy
Jeśli chodzi o menu na 30-lecie firmy, to nie da się podać jednego, które pasowałoby uniwersalnie do każdej uroczystości. Wszystko zależy od tego, jaka jest Twoja firma i w jakim sektorze działasz. Czasem potrawy mogą być ściśle powiązane z atrakcjami na przyjęciu, jak wtedy, gdy zainwestujesz w warsztaty kulinarne lub postawisz na terenie imprezy grill. Jednym, czego nie powinno zabraknąć na pewno, jest tort. To w końcu urodziny. Wielkość tortu możesz obliczyć, określając najpierw liczbę gości, a następnie mnożąc ją przez ilość kawałków lub przeciętną wagę 1-2 kawałków (ok. 200 g).
Jeśli chodzi o napoje, to wspaniałą atrakcją będzie wynajęty na tę noc barman, który będzie serwował drinki takie jak Mohito czy Cosmopolitan. To może być też obsługa z lokalnego browaru oferująca piwo z kilku nalewaków do wyboru lub degustacja win. Jeśli impreza odbywa się za miastem, lub po prostu chcesz dać gościom wybór, daj im też możliwość zamówienia bezalkoholowych wersji drinków lub np. zielonych soków czy selekcji ciekawych herbat i kaw.
Jak zorganizować imprezę – zobacz konfigurator imprez