Jubileusz, taki jak 15-lecie firmy, sprzyja podsumowaniom. Właściciele i współpracownicy mają już pełną świadomość pozycji firmy na rynku. W związku z tym przyjemnością wspominają nie tylko dobre momenty, ale i wyzwania, z którymi musieli się zmierzyć. To idealny moment, by bliżej przyjrzeć się decyzjom, które na przestrzeni lat okazały się być przełomowe. To właśnie bogata i barwna historia firmy powinna stanowić tło pod uroczystości związane z obchodami tego wydarzenia.
Kryształowa rocznica istnienia firmy powinna być przygotowana nie tylko zgodnie z wizją przedsiębiorstwa, ale także z aktualnie panującymi trendami. Dlatego warto powierzyć jej organizację profesjonalnej agencji eventowej. 15-lecie firmy powinno być wydarzeniem niezwykle prestiżowym, potwierdzającym stabilną pozycję firmy na tle konkurencji.
Dlaczego warto świętować 15-lecie firmy?
15-lecie firmy to świetna okazja do wyróżnienia osób, dzięki którym udało się osiągną sukces. Zwłaszcza tych, którzy byli z nami od początku, na dobre i na złe. Na liście gości nie może zabraknąć żadnego pracownika, kluczowego partnera biznesowego, czy lojalnego klienta. Oni wszyscy mieli wpływ na to, w którym miejscu teraz znajduje się firma. Jubileusz firmy jest więc najlepszą okazją, by wyrazić im naszą wdzięczność.
Udział w takim evencie to także doskonała okazja do tego, by poprawić relacje pracownicze i zintegrować zespół. Wspólne świętowanie korzystnie wpływa na atmosferę panującą w firmie, którą tworzy kilka pokoleń pracowników, którym na co dzień niełatwo jest się porozumieć. Odpowiednio dobrane atrakcje lub motyw przewodni uroczystego jubileuszu pomogą zacieśnić relacje pracownicze. Mogą także znacząco wpłynąć na lojalność i zaangażowanie w rozwój zespołu.
15-lecie firmy to także dobry moment, by wdrożyć bardziej zaangażowane działania CSR (Społecznej Odpowiedzialności Biznesu). Świętowanie, które bezpośrednio przekłada się na wspólne pomaganie lokalnej społeczności, podopiecznym miejscowych placówek lub schronisk, a także planecie, jako naszego wspólnego miejsca do życia, przynosi wyjątkowe profity wizerunkowe, a także pomaga budować niezwykle trwałe, silne i kreatywne zespoły.
15-lecie firmy – jak zorganizować jubileusz?
Organizując uroczyste 15-lecie firmy warto zaplanować poszczególne elementy jubileuszu. Tak, by z jednej strony idealnie wpisywały się w charakter przedsiębiorstwa i osób, które go tworzą. A z drugiej strony jasno wskazywały kierunek, który chcemy rozwijać w przyszłości.
15-lecie firmy często przybiera formę całorocznej celebracji, na którą składają się nie tylko eventy z udziałem pracowników i zaproszonych gości, ale także oryginalna strategia marketingowa, a nawet wprowadzenie na rynek limitowanej wersji oferowanych produktów lub usług. Poszczególne kroki warto równomiernie rozłożyć w czasie, kładąc główny akcent na miesiącu, w którym zapadła decyzja o założeniu działalności gospodarczej.
Rozłożenie poszczególnych działań w czasie, nie tylko pozwoli nam budować pozytywne napięcie wokół marki. Pomoże nam także w organizacji funduszy przeznaczonych na realizację wszystkich punktów planu. Warto w nim uwzględnić także przemówienie na jubileusz firmy, do którego trzeba się odpowiednio wcześnie przygotować.
Szukasz wyjątkowego miejsca na zorganizowanie jubileuszu firmy?
Zrób go z nami!
Oryginalne pomysły na 15-lecie firmy
Ciekawym pomysłem na event z okazji 15-lecia firmy jest uroczyste rozdanie nagród. W wieloletniej historii firmy z pewnością nie brakuje powodów, by podziękować poszczególnym osobom za ich nietuzinkowe podejście, oryginalne pomysły, wyjątkowe zaangażowanie, czy wpływ na atmosferę panującą w zespole.
Nic nie stoi na przeszkodzie, by uroczysta gala firmowa, przypominała wieczór rozdania Oscarów, czy Złotych Globów. Należy jednak pamiętać, by uhonorować wszystkich zebranych pracowników, choćby w formie nagród „pocieszenia”, pełniących bardziej rolę „motywatorów” do dalszego wysiłku.
Kolejnym nietuzinkowym pomysłem na bankiet z okazji 15-lecia firmy jest przeniesienie się na jeden wieczór w czasie, na przykład do dziesięciolecia, w którym pojawili się pionierzy z reprezentowanej przez naszą firmę branży. Firmy informatyczne mogą przenieść się do szalonych lat 80 i 90, a producenci sprzętu do przełomu XIX i XX wieku.
Motywem, który zawsze sprawdza się na różnego rodzaju jubileuszach jest podróż w czasie do złotej ery lat dwudziestych, które stanowią kwintesencję sukcesu i przepychu, jaki towarzyszył dzisiejszym ikonom światowego biznesu.
Innym ciekawym pomysłem, który sprawdza się na jubileuszu 15-lecia firmy jest aukcja charytatywna, na której zostają wystawione „skarby”, które udało się zebrać w czasie funkcjonowania firmy. Sprzęt sprzed 15 lat, może stanowić niezwykłą wartość sentymentalną, zarówno dla pracowników, którzy przed laty na nim pracowali, jak i dla młodych ludzi, dla których są jedynie niezrozumiałym rekwizytem z epoki.
Klucz do sukcesu takiego typu imprezy jest jeden – im dziwniejsze eksponaty zaproponujemy, tym lepszy efekt uda nam się uzyskać. Ponieważ każda kolejna rocznica istnienia firmy jest wypadkową nie tylko ciężkiej pracy i nietuzinkowego pomysłu na biznes, ale także odrobiny szczęścia, cały zysk z takiej aukcji warto przekazać na określony cel charytatywny lub wsparcie tych, którym tego szczęścia zabrakło. Karma wraca i nasza wdzięczność z pewnością zaowocuje kolejnymi udanymi rocznicami.