Zarządzanie kryzysowe – pogotowie kryzysowe dla firm

Porady
Pogotowie kryzysowe dla firm

Obecna sytuacja powoduje kryzys w wielu branżach. Turystyka, gastronomia, transport – to tylko niektóre z nich. Przedsiębiorcy są zatem zmuszeni nie tylko do zarządzania firmą w burzliwym otoczeniu, ale także do podejmowania trudnych decyzji dotyczących np. redukcji zatrudnienia. Na forach internetowych mnożą się pytania dotyczące działań w kryzysie, a w mediach społecznościowych pojawia się coraz więcej próśb o pomoc. Zarządzanie kryzysowe? Skorzystaj ze wsparcia ekspertów.

Konfigurator imprez firmowych agencji eventowej Dwór Korona Karkonoszy

Z potrzeby sytuacji, powstała inicjatywa darmowych konsultacji, w ramach których uzyskać będzie można odpowiedzi na pytania:
– W jaki sposób zarządzać komunikacją wewnętrzną w firmie, aby nie powstał chaos komunikacyjny i plotki (zwolnienia pracowników, zmniejszanie wynagrodzeń)? 
– Jak rozmawiać z klientami w dobie pandemii koronawirusa (brak płatności w terminie, brak dostaw w terminie)? 
– W jaki sposób zatrzymać spadek lub nawet zwiększyć sprzedaż? Jakie są możliwe rozwiązania także dla B2B.
– Jakie działania online (SEO, AdWords, Marketing Conversion) mogą wesprzeć twój biznes w czasie kryzysu?
– W jaki sposób ustalić hierarchię zagrożeń?
– Jak budować silną markę w obecnej sytuacji?
– Jak odbudować nadszarpnięty wizerunek?

Więcej: commplace.pl/oferta/

Na czym polega pomoc?

Każdy zainteresowany przedsiębiorca może otrzymać darmową konsultację dotyczącą zarządzania kryzysem w swojej organizacji. Zgłoszenia przyjmowane: commplace.pl Po otrzymaniu wiadomości ekspert z Commplace skontaktuje się z przedstawicielem firmy.

Zarządzanie kryzysowe

Kim jest ekspert?

Sebastian Kopiej – specjalizuje się w zarządzaniu kryzysem, a także automatyzacji procesów sprzedaży i komunikacji. Posiada 25 lat doświadczenia w branży, podczas których współpracował z ponad 300 firmami. Jest absolwentem MBA BCC w Warszawie, SGH w Warszawie, WSB w Poznaniu i Politologii na UWr. Jest właścicielem firm Commplace (doradztwo strategiczne, zarzadzanie kryzysowe) oraz Dworu Korona Karkonoszy (organizacja imprez, ponad 750 zorganizowanych wesel).

Koordynatorem akcji jest agencja Commplace, której specjaliści zajmują się komunikacją od 1996 roku. Obecnie wspierają firmy zarówno z zakresu zarządzania kryzysem, jak i ePR-u, SEO oraz optymalizacji procesów sprzedaży. Więcej informacji: www.commplace.pl

Budowanie firmy to sukcesy, ale też kryzysy.
Brzmi znajomo?

Przygotujemy Cię na każdą okoliczność!

Konfigurator imprez firmowych agencji eventowej Dwór Korona Karkonoszy

Zarządzanie kryzysowe w firmie – etapy

Pandemia zaskoczyła nas wszystkich. Szczególnie mocno dotknęła przedsiębiorców. Firmy stanęły przed nowymi wyzwaniami. Musiały przedefiniować swoje cele i strategie zarządzania, dopasowując je do obecnych realiów.

Ważnym etapem zarządzania kryzysem w firmie jest wyznaczenie sztabu kryzysowego, który będzie odpowiedzialny za nadzorowanie całego procesu oraz komunikację z interesariuszami. Sztab powinien składać się z osób kompetentnych, które dysponują wiedzą z zakresu zarządzania kryzysem, doskonale znają firmę, jej charakter i cele, potrafią sprawnie wydawać polecenia i radzą sobie z pracą pod presją czasu. W składzie powinny znaleźć się osoby z działu public relations, które zadbają o utrzymanie dobrego wizerunku firmy.

Głównym zadaniem sztabu jest analiza zagrożeń wynikających z sytuacji kryzysowej i ustalenie, które z nich są najniebezpieczniejsze dla przedsiębiorstwa. Na tej podstawie sztab określa działania, jakie należy podjąć, by poradzić sobie z zaistniałą sytuacją.

Kluczowe w zarządzaniu sytuacją kryzysową jest wypracowanie odpowiedniej strategii uwzględniającej działania wzmacniające wizerunek i minimalizujące straty. W zarządzaniu kryzysem liczy się czas i szybkość reakcji. Im szybciej firma podejmie kroki mające na celu walkę z sytuacją kryzysu, tym lepiej na tym wyjdzie. Będzie miała szansę sprawnie i efektywnie pokierować poszczególnymi procesami i maksymalnie dostosować swoją działalność do zaistniałej sytuacji. Dzięki temu kryzys nie odbije się mocno na działalności firmy, która utrzyma swoją stabilną pozycję na rynku.

W zarządzaniu kryzysowym liczy się sprawne podejmowanie decyzji i podtrzymywanie dialogu z interesariuszami. Jak powinna wyglądać komunikacja w kryzysie?

Skuteczne zarządzanie kryzysowe – komunikacja

W sytuacji kryzysowej pojawia się chaos – szczególnie wewnątrz firmy. Pracownicy przytłoczeni napływem informacji mogą czuć niepokój, strach, a także niepewność. Dlatego ważne jest, aby zadbać o spójną, jasną komunikację. Zarządzanie komunikacją wewnętrzną to ważny element radzenia sobie z sytuacją kryzysową. Kluczowy jest dobór odpowiednich kanałów komunikacji i tworzenie przemyślanych przekazów. Firma musi być szczera i otwarta. Pracodawca nie powinien zatajać przed swoimi podwładnymi ważnych informacji, na bieżąco informować o przebiegu procesu zarządzania i korygować błędne przekazy, które mogą siać chaos – tak bardzo niepotrzebny w ciężkiej sytuacji kryzysu. Wszelkie informacje należy przekazywać w sposób precyzyjny, opanowany, spokojny i zrozumiały dla wszystkich.

To, jak firma potraktuje pracowników podczas pandemii, może definiować ją na kolejne lata – wpłynie na jej wizerunek jako marki pracodawcy. Firma powinna wykazać empatię i zrozumienie – pamiętać o tym, że pandemia jest ciężkim czasem nie tylko dla pracodawcy, ale również dla pracowników. Celem firmy powinno być sprawne zarządzanie emocjami pracowników, udzielenie im stosownego wsparcia w ciężkim okresie i podkreślenie ich znaczenia dla przedsiębiorstwa – dostosowanie wewnętrznego employer brandingu do sytuacji kryzysowej (np. jak ponownie zbudować zgrany zespół w pracy zdalnej, zapewnienie pracownikom bezpieczeństwa w pracy stacjonarnej).

Zarządzanie kryzysowe

Sprawna komunikacja jest podstawą do budowy długoterminowych relacji nie tylko z pracownikami, ale również z klientami firmy, partnerami biznesowymi i innymi interesariuszami. W komunikacji z otoczeniem zewnętrznym liczy się autentyczność i profesjonalizm. Firma powinna dokładnie weryfikować wszelkie informacje i przekazywać spójne komunikaty.

Zarządzanie kryzysowe w firmie – co możesz zyskać?

Skuteczne zarządzanie kryzysowe pomaga uporać się z ciężką sytuacją. Minimalizuje ryzyko powstania szkód, które mogłyby wyraźnie wpłynąć na przedsiębiorstwo – jego wizerunek, pozycję na rynku itp.

W zarządzaniu kryzysem ogromne znaczenie ma komunikacja wewnętrzna, a co za tym idzie – komunikacja w grupie. To od niej w dużej mierze zależy, czy firma utrzyma ciągłość funkcjonowania. Sprawne zarządzanie procesami komunikacyjnymi to szansa na utrzymanie zaufania pracowników. Firma, która zadba o samopoczucie i pozytywne doświadczenia swoich pracowników, a także postawi na jasny i logiczny przepływ informacji między poszczególnymi działami, może uniknąć kryzysu wizerunkowego spowodowanego chaosem i dezinformacją. Pracodawca, dbając o swój zespół, udowodni mu jego wartość, a dzięki temu zyska jego lojalność.

Zarządzanie kryzysem to możliwość odbudowy nadszarpniętego wizerunku – szczególnie w oczach klientów lub partnerów biznesowych. To szansa na utrzymanie zaufania interesariuszy, podtrzymanie ciągłości rynkowej i zminimalizowanie strat.

Strategia zarządzania kryzysowego opracowana na potrzeby zaistniałej sytuacji pandemicznej da pogląd na to, jak poradzić sobie z podobnym kryzysem, jeśli taki wydarzyłby się w przyszłości. Analiza działań pozwoli wyciągnąć wnioski i przygotować schemat postępowania na ewentualność ponownego kryzysu.

Aby zarządzanie kryzysowe przyniosło oczekiwane efekty, musi zostać poprowadzone w sposób przemyślany i profesjonalny. W zarządzaniu kryzysowym w firmie nie ma czasu na pochopne decyzje czy nielogiczne kroki. Ważne, aby działać zgodnie ze strategią opracowaną na podstawie szczegółowej analizy bieżącej sytuacji. Warto skorzystać z pomocy profesjonalisty, który w jasny i zrozumiały sposób przedstawi podstawy zarządzania, które ułatwią zaplanowanie skutecznej strategii.

Szybki kontakt Zamów ofertę