Polska jest społeczeństwem rozwijającym się, co widać w wielu aspektach życia codziennego, także w modzie, trendach i designie. O ile jeszcze kilka – kilkanaście lat temu przeżywaliśmy zachwyt nad wielkimi sieciami hotelowymi, przepełnionymi blichtrem i luksusem, o tyle teraz coraz większą popularność zdobywają mniejsze obiekty, w których króluje tzw. styl butikowy.
Charakteryzuje się bardzo wysokim standardem, jednak od luksusowych sieciówek odróżnia go unikalny charakter, często niespotykany nigdzie indziej. Hotel butikowy dedykowany jest osobom, które chcą i potrafią docenić design, luksus i wygodę, przy jednoczesnym zachowaniu kameralności i intymności. Niewątpliwie największym atutem hoteli butikowych są przytulnie urządzone wnętrza, z dbałością o największe szczegóły.
Styl butikowy – co to takiego?
Jak podkreśla ekspert weselny Dworu Korona Karkonoszy, Joanna Hoc-Kopiej: „Każdy detal ma tu znaczenie. Nie można zrobić misz-maszu antyków i określić się mianem hotelu butikowego. Wszystko musi komponować się ze sobą i tworzyć spójny charakter miejsca. Często wymaga to wielu godzin żmudnej pracy. Trzeba poświęcić sporo czasu i energii na znalezienie odpowiednich elementów wystroju. Np. do Saloniku Aktora, pochodzić po targach staroci czy teatrach. Przejechać wiele kilometrów w poszukiwaniu upragnionego cacka. Wreszcie przeszukać Internet w poszukiwaniu prawdziwych perełek, a nierzadko zatrudnić architekta wnętrz do pomocy” – mówi ekspertka.
Marzysz o weselu, ale przeraża Cię organizacja?
Jesteś w dobrych rękach. Wszystkim się zajmiemy.
Pokój hotelu butikowego musi być prawdziwym dziełem sztuki, nie ma tu miejsca na kicz, plastik i tandetę. Zazwyczaj wiąże się to także ze sporymi kosztami. Jednak najważniejszą kwestią wydaje się pomysł, kreatywność i pasja. Nie wystarczy włożyć odpowiedniej sumy pieniędzy w wyremontowanie obiektu. Jeśli chodzi o styl butikowy hotel potrzebuje osoby, która z zaangażowaniem i bez kompromisów odda się swojej pracy.
Styl butikowy dla prawdziwych koneserów wyjątkowości
Wyrafinowanie i poczucie smaku powinno dominować nie tylko w wyposażeniu wnętrz, ale także w jakości obsługi, marketingu i w kuchni. Wszystko powinno być dopracowane i dopięte na ostatni guzik. Definicja hotelu butikowego to w zasadzie coś nieuchwytnego. Czasem ciężko jest oddzielić poprawnie odrestaurowany pałacyk od prawdziwego obiektu butikowego. Z pewnością znaczenie ma klimat, charakter, kameralność oraz sama wielkość obiektu. Zwykle hotele butikowe są mniejszych rozmiarów. Liczą kilka do kilkudziesięciu pokoi czy apartamentów. Jednak znane są przykłady obiektów na świecie mających ponad 100 a nawet ponad 500 pokoi, zaliczanych do klasyki obiektów butikowych.
Cechą charakterystyczną jest także adaptacja i modernizacja starych przestrzeni. Obiekty w stylu butikowym nierzadko bywają przekształcone za starych fabryk, zrujnowanych dworków czy klasztorów. W ten sposób obiekt już na starcie zyskuje bogatą i ciekawą historię. Ważne jest, aby pokojom i wnętrzom nadać unikalnego charakteru. Poza wystrojem, ciekawym rozwiązaniem jest nazwanie każdej przestrzeni, co nada jej jeszcze większej wyjątkowości. Istotne jest, aby nazwy były oryginalne, podkreślające wyjątkowość miejsca.
Ze stylem butikowym jest jak z dobrą kawą. Oczywiście mamy na rynku mnóstwo jej rodzajów – mieloną, rozpuszczalną, w kapsułkach czy w proszku. Ale to właśnie ta świeżo mielona ma najbogatszy i najbardziej wyrafinowany aromat. Dlatego tak wiele par poszukuje tego jedynego miejsca, który spełni ich oczekiwania, nie tylko te wizualne. Liczy się przecież także o wiele więcej. Jakość obsługi, dostępność podwykonawców, podejście do klienta, smak serwowanych dań, posiadanie planu na każdą ewentualność, lokalizacja oraz komfort noclegów.
To wszystko powoduje, że goście tak chętnie przyjeżdżają do Dworu Korona Karkonoszy. W tym miejscu odnajdują niespotykany nigdzie indziej spokój, wypełniony stylem butikowym w najczystszej postaci. Jesteśmy ogromnie szczęśliwi, że możemy naszym gościom ofiarować to, co mamy najlepszego.
Styl butikowy w hotelu
Dwór Korona Karkonoszy to stylowy dom weselny, urządzony z ogromną pasją i zaangażowaniem. Znajdziemy tu wiele intrygujących, unikalnych nazw, nawiązujących do wystroju wnętrza. Jest tutaj np. Piętro Ogrodowe, gdzie noc możemy spędzić w gustownie urządzonym Apartamencie Botanicznym, wśród kojących zmysły motywach roślinnych, o delikatnej, biało – zielonej kolorystyce.
Globtroterom i amatorom przygód Dwór Korona Karkonoszy proponuje Parter Podróżniczy, gdzie będą mieli okazję spędzić noc w Apartamencie Afrykańskim, Pokoju Kolonialnym lub w Kajucie Marynarza. W prawdziwym obiekcie butikowym nie można się nudzić, nocleg powinien być relaksujący, ale i inspirujący, gdyż dedykowany jest osobom o największych wymaganiach, których nie satysfakcjonują tradycyjne hotele sieciowe, szukających i wymagających czegoś więcej.
Na próżno szukać tu nowoczesnych wnętrz z bogatą zabudową industrialną. U nas królują meble z duszą i pewną historią, którą pisze z każdy z pokoi. Rzetelny obiekt w stylu butikowym musi odpowiadać na te wyrafinowane potrzeby i sprostać im, a to wymaga ciągłej pracy i rozwoju, jednak prowadzony z pasją i zaangażowaniem, zawsze będzie o krok przed spragnionymi estetycznych doznań gośćmi.
Styl butikowy hotelu a wesele
Oferta weselna w hotelu butikowym wcale nie musi być dostosowana do wystroju wnętrza. Odbywają się u nas różnego rodzaju imprezy tematyczne – specjalnie dla gości tworzymy nową rzeczywistość i zmieniamy nasze wnętrza nie do poznania. Oczywiście mamy takie możliwości m.in. wspaniałym dekoracjom i żywym kwiatom, ale nie tylko. To atmosfera tworzy wnętrze, dokładnie tak, jak różne historie i legendy, urządziły wnętrze naszego obiektu. W nim każdy czuje się jak w domu – różne elementy, które można spotkać po drodze do swojego pokoju nie przytłaczają. Wręcz przeciwnie – od razu zaciekawiają gości, którzy raz po raz pytają nas, dlaczego ten pokój dostał taką nazwę, skąd mamy tak piękne butikowe krzesła i wiele innych pytań, na które z przyjemnością odpowiadamy. Wesela w naszym hotelu są absolutnie wyjątkowe – tę wyjątkowość tworzy nie tylko styl butikowy, ale przede wszystkim ludzie.